Musu_magones_majas_lapa_balts

Pamatskola „Brīvā Māras skola” veidota kā alternatīva valsts izglītības sistēmai Latvijā, kur paralēli valsts noteiktajiem Latvijas izglītības standartiem un vadlīnijām  mācību procesā tiek pievērsta liela uzmanība cilvēka psiholoģijai un audzināšanai, kā arī dabiskajai izziņai un cilvēka būtības apziņas attīstībai. Liekot kopā pasaules pieredzi, savas idejas, domas, profesionālo pieredzi, iemaņas, prasmes un zināšanas, šobrīd mūsu vecāku iniciatīvas skola pastāv un iet savu attīstības ceļu. Skolas darbības lauks ir audzis, jo izrādās, ka mācīties grib visi, tāpēc top arī izaugsmes, kultūras un izglītības centrs ”MāruGuns’‘, kurš apvienos jau visas paaudzes! Gan bērnu, gan vecākus, gan skolotājus un citus atbalstītājus piesaista skolas iekšējā vide, atmosfēra un personīgās attiecības. Šobrīd darbojamies Latvijā jau 5 gadu un pieredzes ir bijušas dažādas, jo neesam tipiska privātskola, kas tikai piedāvā izglītības pakalpojumu. Mūsu skolā atbildība tiek dalīta uz visām iesaistītajām pusēm un ir jābūt gatavam daudz darīt arī pašiem – būt atklātiem, sadarboties, uzticēties, iesaistīties, paļauties. Viss sākas no mums pašiem! Šis jaunais attiecību modelis ir jāpieņem jau pašā sākumā un jāatbrīvo savs prāts no veciem stereotipiem, jāgrib izzināt un pieņemt jaunas izglītības paradigmas, jātiek galā ar bailēm un vēlmi visu kontrolēt. Tikai tā, soli pa solim var veidoties kopdarbs un kamēr vien būs ģimenes, kuras grib šādu skolu, tikmēr skola pastāvēs……mums  visiem!

kolaza
  • elina_taurina

    MAZLIET VAIRĀK, DZIĻĀK UN PERSONĪGĀK ….

    s

    s

    … par Brīvo Māras skolu vecāku saimes aktīvā mamma
    Elīna Tauriņa.

    s

     

    ”Ticu, ka šajā pasaulē nejaušības ir likumsakarīgas, un viens mazs notikums aizved pie cita. Un tā, nejauši izlasīts raksts vecā žurnālā pa solītim mani ir atvedis līdz Brīvai Māras skolai. Kad manai meitai bija četri gadi, arvien biežāk sāku aizdomāties, kā tas būs, kad pienāks laiks viņai doties uz skolu: kopā būšana ar vēl vismaz 29 bērniem, mācību temps un saturs, ilgstoša atrašanās telpās. Par loteriju ar nosaukumu „skolotājs” es nemaz neļāvu sev domāt, jo tas viesa vislielāko neziņu un bažas. Taču vēl viens no jautājumiem, kas man šķiet ļoti svarīgs- kā tas būs, kad bērns nozīmīgos savas skolnieka dzīves brīžos kopā ar ģimeni varēs būt tikai labākajā gadījumā 2 reizes gadā- Ziemassvētku un Māmiņdienas koncertā, kas patiesībā ir diezgan mokošs pasākums ar satraukumu par pareizi noskaitītu dzejoli vai nodziedātu dziesmu milzīga pūļa priekšā. Šī skola ir īpaša ar to , ka mums, vecākiem, ir iespēja būt kopā ar saviem bērniem un piedzīvot visus gadskārtu svētkus, kuros apvienojas senās tradīcijas ar mūsdienīgu izpratni par Saules gada ritumu, dabas norisēm un dzīves ziņu. Un šeit nav vienkārši iemācīto prasmju demonstrācija . Šeit svētkos piedalāmies mēs visi un izbaudām tos pa īstam. Vecāku veidota skola ir kā dzīvs organisms- kustīgs, mainīgs, augošs. Tajā ir kodols- dibinātāji, idejas veidotāji un nesēji, varētu viņus nosaukt kā pirmšūnām. Taču katra jauna ģimene, katrs bērns un vecāks ienes skolā savu enerģiju, kļūst par  daļu no skolas. Mēs ienesam daļu no sevis skolā tieši vai netieši.   Mēs esam klāt svētkos, atstājam savu nospiedumu ar otas triepienu, krāsojot sienas, ieliekam savu enerģiju, sitot naglas kājlīstē. Daļiņa no mums vienmēr atnāk līdzi uz skolu līdz ar mūsu bērnu. Ar buču uz vaiga vai rīta steigu nedaudz izspūrušā matu šķipsnā.
    s
    Šī ir skola arī vecākiem, jo mums ir jāmācās līdzi. Bet ne ierastajā formā, kad vecāks sēž vakaros un kopā ar bērnu pilda uzdodos mājasdarbus. Šī skola vecākiem liek apgūt daudz personīgākas mācības. Viena no tām- uzticēšanās. Pirmkārt jau savam bērnam- ka viņš ir cilvēks ar savu iekšējo virzību un savu dzīves ceļu, savu attīstības tempu, savām spējām un interesēm, un es kā vecāks, sekoju savam bērnam, nevis dzenu uz priekšu. Uzticēšanās skolotājiem, jo arī viņi seko bērnam.  Uzticēšanās sev. Vecāku veidota skola liek izkāpt no komforta zonas. Uz daudzām lietām jāsāk skatīties savādāk. Jāizvērtē savas  vērtības un prioritātes. Jāuzņemas atbildība. Jākļūst imūnākam pret apkārtējās sabiedrības viedokli un aizspriedumiem. Vecāku veidotā skolā vienu no galvenajām vērtībām ir sadarbība un iniciatīva. Katram no mums ir savi priekšstati par ideālu skolu. Neizbēgami, ka realitāte ne vienmēr sakrīt ar mūsu gaidām. Tad būtiski ir saprast sevi, apzināties un izvērtēt, kuras no gaidām ir reālistiskas, kuras ne, ko varu mainīt, ko ne. Tomēr svarīgi, kā mēs runājam par savām pārliecībām- vai mēs savas idejas sniedzam (dodam)  kā priekšlikumu vai izvirzām kā prasību?
    s
    Mūsu kopējais mērķis ir attīstīties, pilnveidoties. Mums nav jākaro un katram jāpierāda sava taisnība. Mums jāliek galvas, sirdis, spēki un resursi kopā, lai veidotu interesantu, patīkamu, skaistu, attīstītu, radošu, daudzpusīgu, stipru skolu mums visiem- mūsu bērniem un  arī pašiem sev. Mēs katrs esam unikāls, un mūsu pienesums ir unikāls. Tā ir vecāku veidotas skolas vērtība. Mēs varam dalīties savās zināšanās un pieredzē. Mēs varam palīdzēt mūsu bērniem atklāt dažādas profesijas un nodarbes, dot savu personīgo ieguldījumu ne tikai sava bērna attīstībā, bet arī citu bērnu un sabiedrības attīstībā.

MŪSU VĪZIJA

Radīt vidi jeb skolu MUMS VISIEM – bērniem, vecākiem, skolotājiem!

ATSLĒGVĀRDI
Holistiskais pasaules redzējums, Daba, dzīves patieso vērtību meklējumi, savu talantu apzināšana, mērķu plānošana un realizācija, senču mantojuma aktualizācija mūsdienu cilvēka dzīves ritmā, mācīšanās un dzīvošana –  personīgās evolūcijas process, kurš turpinās visas dzīves garumā, līdz cilvēks nonāk pie pilnīgas sevis izpratnes un iemācās izskaidrot savas attiecības ar apkārtējo VESELUMU.

Esam liela komanda, kura apvienojusies idejā par citādu skolu. Viss ir pašu radīts un veidots. Skolas ideja radās pirms 5 gadiem, kad satikās līdzīgi domājoši un aktīvi vecāki, nozares profesionāļi un skolotāji. Auga arī domubiedru grupa. Nākot kopā un domājot par bērnu izglītības un cilvēku dzīves kvalitāti Latvijā kopumā tika lemts par vecāku iniciatīvas skolas izveidi Rīgas tuvumā. Savu sākotnējo pieredzi skola 3 gadus ieguva kā Tautskolas 99 Baltie Zirgi filiāle. Augot skolai, veidojās arī izpratne par to, kā labāk vadīt vecāku iniciatīvas rezultātā dibinātu skolu. Vēlāk tika dibināja biedrība ”MāruGuns” un pamatskola ”Brīvā Māras skola.”

DSC_0523
DSC_0006
2014-03-28 00.02.48
2013-07-10 23.11.56